הממיר הקטליטי נועד לחסל גזים רעילים בעזרת פעולה כימית. הוא נמצא על האגזוז, דומה למשתיק קול ועובד באופן מושלם כשהרכב מגיע לטווח הטמפרטורות שבין 400 - 800 מעלות צלזיוס. אם הממיר אינו תקין, הוא עלול להעריך לא נכון את כמות הגזים המזהמים, וכמובן גם להכשיל את הבדיקה האקראית של משרד התחבורה ואת הטסט השנתי.
על מנת לוודא שהרכבים שלנו אינם מזהמים את הסביבה, משרד התחבורה מפעיל 5 ניידות שפועלות ברחבי הארץ. הן עוצרות נהגים באופן רנדומלי כדי לבדוק את תקינות הרכב ופליטת הגזים שלו, ובעיקר ברכבי דיזל. מדי שנה הן בודקות כ- 30 אלף רכבים, ומתוכם כ- 10% נכשלים בבדיקת הפתע, מקבלים קנס ונשלחים לתיקון.
אם קיבלתם ציון "עובר בקושי" בבדיקת זיהום אוויר של הרכב, כדאי לטפל בבעיה לפני הטסט הבא, כדי שהמערכת תעבוד כמו שצריך, ושתוכלו לעבור את הטסט בקלות.